
Pojazd członowy
Najmniejsza lecz najszybsza forma transportu towarów. Transport głównie paletowy.

Samochód ciężarowy
Pojazd, którego naczepa spoczywa bezpośrednio na konstrukcyjnej ramie nośnej. Bardzo wygodny środek transportu towarów w miejsca mniej dostępne dla standardowych ciągników siodłowych z naczepami. Cechuje się dosyć dużą ładownością przy zachowaniu większej możliwości manewrowania w węższych ulicach. Często wyposażony w tzn. windę (rampa samowyładowcza) lub HDS (pneumatyczne ramię samowyładowcze).

Ciągnik siodłowy + naczepa firanka/plandeka
Najczęściej spotykana forma transportu kołowego. Ciągnik siodłowy wraz ze standardową naczepą służącą do transportu ładunków składowanych na paletach, wolno stojących lub w innych opakowaniach transportowych.

Ciągnik siodłowy + przyczepa (Zestaw)
Zestaw samochodu ciężarowego z przyczepą. Służy przede wszystkim do transportu ładunków przestrzennych.

Ciągnik siodłowy + naczepa odkryta (Platforma)
Specjalistyczna naczepa do przewozu ładunków o różnej specyfikacji oraz wymiarach. Umożliwia transport ładunków szerszych, dłuższych bądź wyższych od standardowych wymiarów transportowych przy uwzględnieniu dopuszczalnych norm dotyczących transportu drogowego.

Ciągnik siodłowy (Naczepa Chłodnicza)
Pojazd oparty na standardowej naczepie wraz z agregatem chłodniczym oraz termicznymi ścianami, które zapobiegają nagrzewaniu się ładunku.

Wywrotka
Pojazd specjalistyczny przeznaczony do przewozu materiałów sypkich lub gruzu po rozbiórce.

Pojazd nienormatywny
Pojazd nienormatywny to pojazd lub zespół pojazdów, którego naciski osi wraz z ładunkiem lub bez ładunku są większe od dopuszczalnych, przewidzianych dla danej drogi w przepisach o drogach publicznych, lub którego wymiary lub rzeczywista masa całkowita wraz z ładunkiem lub bez niego są większe od dopuszczalnych.
